Konkurrentanalyse til AdvokatWatch
Konkurrentanalyse af syv udvalgte advokatfirmaers hjemmesider, Marts 2019
Metode beskrivelse
Konkurrenterne i branche-analysen, og 3 opgaver som test-personerne skal udføre på hjemmesiden vælges af UserGap, Novicell og RetailNews
Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på:
- Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
- Troværdigt - er det tillidsvækkende
- Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
- Godt design - er det pænt og tidssvarende
- Oplevelsen før og efter besøget
- Vil test-personerne bruge den pågældende hjemmeside?
- Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?
UserGap tester på +250 test-personer. De gennemfører alle en benchmark af to selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.
UserGap kvalitest-tester for svarene, og undersøgelsen udvikles sammen med UX ekspert Svend Georg Jørgensen fra Novicell.
Overordnet mål med analysen
Hjemmesider bliver målt på bruger-oplevelsen ved udførelse af 3 opgaver – relevante for online køb af elektronik.
Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.
Køb adgang til analysen
Den samlede rapport kan tilkøbes for 7.995,-kr. (ex.moms).
Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra UX ekspert Svend Georg Jørgensen, Novicell kan købes for ialt 9.995,- kr (ex.moms)
Analysen gennemføres i September/Oktober 2019.
Spørgsmål til og bestilling af undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]
Elektronik webshops i testen, som alle har indkøb og levering af elektronik





Køb rapporten + UX-analyse
UX anbefalinger med baggrund i rapporten samt gennemgang af jeres site. Dette inkluderer en teknisk benchmark-analyse. Gennemføres af Svend Georg Jørgensen, Novicell, der har gennemført mange lignende analyser.
DKK 9.995,-
Køb rapporten
Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere
DKK 7.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?
Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.