Konkurrentanalyse til Standby.dk
Kortlægge hvilken af 10 rejsebureaers hjemmesider, der opleves bedst, og hvorfor.
Metode beskrivelse
Konkurrenterne i branche-analysen, og 3 opgaver som test-personerne skal udføre på hjemmesiden vælges af UserGap, Novicell og Standby.dk
Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på:
- Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
- Troværdigt - er det tillidsvækkende
- Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
- Godt design - er det pænt og tidssvarende
- Oplevelsen før og efter besøget
- Vil test-personerne bruge den pågældende hjemmeside?
- Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?
UserGap tester på +300 test-personer. De gennemfører alle en benchmark af to selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.
UserGap kvalitest-tester for svarene, og undersøgelsen udvikles sammen med Martin Beuschau fra Dwarf
Overordnet mål med analysen
Hjemmesider bliver målt på bruger-oplevelsen ved udførelse af 3 opgaver – relevante for online køb af rejser.
Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.
Køb adgang til analysen
Den samlede rapport kan tilkøbes for 39.995,-kr. (ex.moms).
Rapporten, præsentation samt UX-anbefalinger til forbedringer fra Martin Beuschau, Dwarf kan købes for ialt 41.995,- kr (ex.moms)
Analysen gennemføres i Marts / April 2020.
Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]
Rejsebureauer der indgår i testen










Køb rapporten + UX-analyse
Rapporten, præsentation samt UX-anbefalinger til forbedringer fra Martin Beuschau, Dwarf
DKK 41.995,-
Køb rapporten
Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere
DKK 39.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?
Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.