Bo er specialist i Konceptudvikling Copywriting

Badebro

Om Bo

Med over 25 års erfaring er der stort set ikke den udfordring, jeg ikke har sat ord på. Jeg har beskæftiget mig med mange brancher indenfor både BTC og BTB. Jeg går altid lige dedikeret til opgaven – uanset om det er gennemskrivning af Familieretshusets hjemmeside, en film for flødekartofler eller en lancering af en ny Mercedes. Mine spidskompetencer er at finde ind til kernen af en udfordring og formidle kompliceret stof til letforståelige tekster. Tekster, der involverer, engagerer og som gør en forskel. Både på print, tv, radio, websites, SoMe – og på bundlinjen.

Erfaring

2016 – Freelance, Rathsach Jr.
2013-2016 Senior copywriter, & Co
2009-2013 Freelance, Rathsach Jr.
2008-2009 Creative director, Guava Communication
2004-2007 Senior copywriter, Wibroe, Duckert & Partners
2002-2004 Senior copywriter, AdPeople/NetPeople
1994-2001 Copywriter, DDB Copenhagen
1988-1994 Trainee & copywriter, Brøns & Bengtsen

Priser

  • Rambuk 2016 Winner – Telenors magiske jul med Shane
  • 1 x Media Lion shortlist 2015 - Telenor
  • Danish Digital Award 2016 2 x nominering - Telenor
  • Creative Circle Award 2016 Nominering – Telenors magiske jul med Shane
  • Creative Circle Award 2015 Shortlist – Tivoli - rutschebane

Arbejdsuge

40 timer

Erfaring

25 år

Timeløn

950 kr.

BMW

I et par år havde jeg det kreative ansvar for BMW og Mini. Det blev til et væld af kampagner målrettet forbrugere såvel som beslutningstagere i større virksomheder. Da billedsiden kommer fra Tyskland, er det i høj grad op til tekstforfatteren at få kommunikationen til at skille sig ud og skabe værdi. Det konkrete eksempel som er vist, er målrettet C level beslutningstagere. Målet var at gøre opmærksom på, at BMW ikke alene er en fornøjelse at køre i. Den er også god for virksomhedens økonomi og omdømme.

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.55.50
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.56.00
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.56.10
Skærmbillede 2020-06-25 kl. 22.24.27

Telenor Erhverv

I  en årrække havde jeg fornøjelsen af at arbejde med Telenor Erhverv. Arbejdet omfattede kampagner til både små og mellemstore virksomheder samt kampagner målrettet top 100 virksomheder og den offentlige sektor.
Denne opgave var at skabe opmærksomhed om fordelene med Office 365. Resultatet blev en anderledes kampagne med brug af testimonials målrettet beslutningstagere i små og mellemstore virksomheder.

Case film:
https://www.youtube.com/watch?v=WSM5YMC_hyg

DONG Energy

Dong Energy havde svært ved at få beslutningstagere til at interessere sig for Energy Management. Det ansås for at være et ansvar for de teknisk ansvarlige. Formålet med kampagnen var at øjnene op for fordelene ved Energy Management på C-level-niveau. De viste kampagneelementer er annoncer som kørte i Børsen.

Dong_Tivoli
Dong_Egetæpper

Global Connect

Udfordringen for Global Connect var, at de ikke kunne komme i kontakt med 10 navngivne beslutningstagere i 10 store, danske virksomheder. Løsningen blev at lave 10 personlige annoncer til de 10 personer, som vi indrykkede som helsider i Børsen. Det lykkes at få fat i alle.

Personlig_annonce

"Bo er en senior tekstforfatter i ordets bedste betydning. Han udarbejder altid ideer, der er baseret på en god indsigt og formår at formidle selv komplicerede budskaber på en simpel måde, der er i øjenhøjde med målgruppen.

Lennart Fenger
Velux Reklamebureau

Vi har arbejdet sammen med Bo i rigtig mange år, men det har ikke gjort samarbejdet kedeligere og iderigdommen mindre. Bo R. har forstået ånden i vores virksomhed, og det bruger han til fulde i sit arbejde, hvor linjen både er ordentlig, men også med et glimt i øjet. 

Peter Monk
Partner Via Biler

Har du brug for en af de dygtigste og skarpeste konceptuelle hoveder i branchen, så skal du vælge Bo. Ikke nok med at du bliver udfordret på “plejer” så er han nok en af de bedste til at tænke crossmedia.

Jens Heidenreich
Creative director, Uncle

Scroll til toppen