Bo

Ide, koncept og tekstforfatter

OM MIG

Med over 25 års erfaring er der stort set ikke den udfordring, jeg ikke har sat ord på. Jeg har beskæftiget mig med mange brancher indenfor både BTC og BTB. Jeg går altid lige dedikeret til opgaven – uanset om det er gennemskrivning af Familieretshusets hjemmeside, en film for flødekartofler eller en lancering af en ny Mercedes. Mine spidskompetencer er at finde ind til kernen af en udfordring og formidle kompliceret stof til letforståelige tekster. Tekster, der involverer, engagerer og som gør en forskel. Både på print, tv, radio, websites, SoMe – og på bundlinjen.

Awards:

Rambuk 2016 Winner – Telenors magiske jul med Shane Danish Digital Award 2016 2 x nominering – Telenors magiske jul med Shane Creative Circle Award 2016 Nominering – Telenors magiske jul med Shane Creative Circle Award 2015 Shortlist – Tivoli - rutschebane Additional Honors & Awards: Direct Marketing Dagen (DK) 2005, 2006 Dagens Medicin (Sweden), 2000 Advertising Age (Int), 1999 London International Advertising Award (Int), 1998 ITAAC International Travel Advertising Award (Int) 1999 Creative Circle Award (DK), 1995 (2), 1998 Aurora (DK), 1996, 1997 (2), 1998 (2), 1999 Dagens Medicin (Sweden), 1999 Radioguldet (Sweden), 1999 (2)

ERFARING

2016 – Freelance, Rathsach Jr.

2013-2016 Senior copywriter, & Co

2009-2013 Freelance, Rathsach Jr.

2008-2009 Creative director, Guava Communication

2004-2007 Senior copywriter, Wibroe, Duckert & Partners

2002-2004 Senior copywriter, AdPeople/NetPeople

1994-2001 Copywriter, DDB Copenhagen

1988-1994 Trainee & copywriter, Brøns & Bengtsen

1987-1988 Trainee, Henrik Rathsach ApS

 

Timer/Uge (maks)
Antal års erfaring
Timeløn (DKK)

CASES

Projekter jeg er stolte af at have lavet:

SuperBrugsen

forbindelse med SuperBrugsens høstkampagnen skulle der udvikles en viral film. Ideen var at bruge babyers nysgerrighed til at øge familiernes lyst til at smage på sæsonens nyhøstede frugt og grøntsager under mottoet – Gode madvaner starter i SuperBrugsen. 

Lavet for Republica.

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.44.53
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.50.29
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.45.05

EKA Flødekartofler Bedre end mors - TVC

Udfordringen for PEKA var, at folk ikke havde nogle præferencer indenfor flødekartofler. Opgaven var derfor at skabe kendskab til PEKA flødekartofler via tv-spots på nationalt tv. Filmen skulle tale til familier og have et overraskende tvist.

Lavet for Liquidminds.

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.46.10
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.45.58

BMW Business indstik

I et par år havde jeg det kreative ansvar for BMW og Mini. Det blev til et væld af annoncer, indstik og Direct Mails. Da billedsiden kommer fra Tyskland, er det i høj grad op til tekstforfatteren at få mærkerne til at skille sig ud og skabe værdi.
Lavet for Velux Reklamebureau

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.55.50
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.56.00
Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.56.10

Netto Rekrutterings annonce

Igennem flere år har jeg arbejdet med diverse opgaver for Netto. Både den taktiske annoncering som radiospots og TVC samt hjælp til daglige ad hoc opgaver. 

Jeg har også skrevet tekster til hele Netto’s CSR-program (plastik, madspild, dyrevelfærd, medarbejdere) samt stået bag lancering af Nettos onlinetjeneste, Fillop. 

Lavet for Uncle/GreyWorks. 

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 17.55.29

Familieretshuset 

I forbindelse med at Statsforvaltningen blev til Familieretshuset, krævede det en helt ny tilgang til danskerne. Sproget skulle i langt højere grad være i øjenhøjde med brugerne og bære præg af at tale med og ikke til brugerne. Min opgave var at lave tone-of-voice guide og skrive det omfattende sitet i samarbejde med Familieretshusets sagsbehandlere og psykologer.

Lavet for Charlie Tango.

Skærmbillede-2020-05-14-kl.-13.23.37

Telenors magiske jul med Shane 

I min tid på &Co arbejdede jeg blandt andet med Telenor Privat og Erhverv. Det blev til en række film, annoncer samt en lang række andre af de daglige opgaver, der følger med at være et af Danmarks absolut største teleselskaber. Det blev bl.a. også til en unik julekalender med Shane, der gennem hele december fik danske familier til at bruge timer sammen med Telenor via digitalt content.

Lavet for &Co.

Skærmbillede 2020-05-16 kl. 18.09.00

REFERENCER

Bo er en senior tekstforfatter i ordets bedste betydning. Han udarbejder altid ideer, der er baseret på en god indsigt og formår at formidle selv komplicerede budskaber på en simpel måde, der er i øjenhøjde med målgruppen.

Lennart Fenger
Velux Reklamebureau

Vi har arbejdet sammen med Bo i rigtig mange år, men det har ikke gjort samarbejdet kedeligere og iderigdommen mindre. Bo R. har forstået ånden i vores virksomhed, og det bruger han til fulde i sit arbejde, hvor linjen både er ordentlig, men også med et glimt i øjet. 

Peter Monk
Partner Via Biler

Har du brug for en af de dygtigste og skarpeste konceptuelle hoveder i branchen, så skal du vælge Bo. Ikke nok med at du bliver udfordret på “plejer” så er han nok en af de bedste til at tænke crossmedia.

Jens Heidenreich

Creative director, Uncle

Scroll til toppen