Konkurrentanalyse til EjendomsWatch

Kortlægge hvilken af 7 udvalgte erhvervsmægleres hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor.

Metode beskrivelse

De tre opgaver prioriteres af UserGap og Novicell.
Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på

  • Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt - er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
  • Godt design - er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil test-personerne bruge den pågældende erhvervsmægler?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?

UserGap tester på 250 test-personer, som enten arbejder med "Ledelse", "Administration", "Execeutive leadership" eller "Jura", eller er Selvstændige. De gennemfører alle en benchmark af to eller tre selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.

UserGap fjerner svar, der vurderes som useriøse, og undersøgelsen udvikles sammen med UX ekspert Kim Dolleris fra Novicell

EjendomsWatch har skrevet om analysen her:
https://ejendomswatch.dk/Ejendomsnyt/Raadgivere/article11312910.ece

Overordnet mål med analysen

UserGap og Novicell udformer tre opgaver til test-personerne. Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter en ny erhvervsmægler, altså ved leje/køb eller salg af en ejendom. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.

Køb adgang til analysen

Den samlede rapport kan tilkøbes for 6.995,-kr. (ex.moms).

Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra UX ekspert Kim Dolleris, Novicell kan købes for ialt 9.995,- kr (ex.moms)

Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]

Erhvervsmæglere i analysen

Usergap-colliers-international
Usergap-edc-erhverv
Usergap-cbre
Usergap-cushman-wakefield
Usergap-nordicals
Usergap-lintrup-norgart
Usergap-newsec

Køb rapporten + UX-analyse

Rapporten, præsentation samt UX-anbefalinger til forbedringer fra Martin Beuschau, Dwarf

DKK 41.995,-

Køb rapporten

Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere

DKK 39.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.

Scroll til toppen