Konkurrentanalyse til EnergiWatch

Konkurrent-analyse af 12 energi-selskaber

Metode beskrivelse

De tre opgaver prioriteres af UserGap og Novicell.
Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på

  • Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt - er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
  • Godt design - er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil test-personerne bruge det pågældende energiselskab?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?

UserGap tester på 500 test-personer, som gennemfører en benchmark af to eller tre selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.

UserGap fjerner svar, der vurderes som useriøse, og undersøgelsen udvikles sammen med UX ekspert Kim Dolleris fra Novicell

EnergiWatch har skrevet om undersøgelsen;
8. april, 2019
27. maj, 2019
24. maj, 2019

Note: Analysen planlægges at gentages i foråret 2020

Overordnet mål med analysen

UserGap og Novicell udformer tre opgaver til test-personerne. Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter et nyt el-selskab, altså et skifte af leverandør. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.

Køb adgang til analysen

Den samlede rapport kan tilkøbes for 6.995,-kr. (ex.moms).

Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra UX ekspert Kim Dolleris, Novicell kan købes for ialt 9.995,- kr (ex.moms)

Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]

"UserGap-rapporten gav os et unikt blik ind i hvad vores kunder og brugere oplever på vores og konkurrenternes hjemmeside. Vi har rigtig mange data og indsigter i hvordan vores egen hjemmeside performer, men vi har sjældent adgang til konkurrent-analyser. Derfor gav UserGap-rapporten god mening for os !"

Simon Vestergaard Pedersen
Produktchef - El & Naturgas
OK Energi

Erhvervsmæglere i analysen

Usergap-orsted
Usergap-seas-nve
Usergap-se
Usergap-nrgi
Usergap-modstrom
Usergap-vindstod
Usergap-ewii
Usergap-eniig
Usergap-ok
Usergap-Aura
Usergap-energifyn
Usergap-gul-stroem

Køb rapporten + UX-analyse

Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra UX ekspert Kim Dolleris, Novicell

DKK 9.995,-

Køb rapporten

Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere

DKK 6.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.

Scroll til toppen