Henrik er  Digital Designer

IMG_7707

Om mig

Særligt specialiseret i udvikling og redesign af visuel identitet og udfoldelse af selvsamme på alle platforme. Har samtidig stor erfaring med fotoshoots – både når det gælder produkter og modeller/skuespillere.

Jeg brænder for at skabe meningsfuldt design, som kommunikerer din virksomheds eller dit produkts DNA, og som guider dig, når der skal tages beslutninger. Sammen bliver vi helt klare på din virksomheds (ægte!) DNA og holder os langt væk fra fluffy værdiord som innovativ, kvalitet og ambitiøs. Vi finder ind til den kerne, som designet skal emme af, så modtageren uden ord forstår brandets personlighed. Med designværktøjer skaber jeg den røde tråd, som får din virksomhed til at fremstå troværdig og sammenhængende på alle platforme og i alle beslutningsprocesser. Og det er det, der skaber et stærkt brand!

Erfaring

  • Selvstændig, Art Director/Grafisk Designer, 2019-NU
  • Crispin Porter Bogusky CPH, Design Lead, 2018-2019
  • Selvstændig, Art Director/Grafisk Designer, 2016-2018
  • TV 2, Art Director, 2007-2016
  • BBDO, Art Director, 2005-2006

Arbejdsuge

40 timer

Erfaring

17år

Timeløn

900 kr.

Carlsberg

“Carlsberg goes All Red for The Mighty Reds” – For at fejre det særlige bånd mellem Carlsberg og Liverpool CF valgte Carlsberg for en kort bemærkning at gå helt i rødt. Både ved at skifte deres ikoniske grønne farve til rød, men også ved at brygge en limited edition rød øl. Den blev brygget på en særlig rød byg og indeholdt dermed ingen kunstige farvestoffer. Jeg fik æren af at designe selve øllen og stå for den tilhørende key visual. Øllen sælges for mange tusinde kroner på Ebay.

CPB_Carlsberg_AllRed_Keyvisual_Portrait_StemGlass-2

Kræftens Bekæmpelse + TV 2

Logo for Knæk Cancer, som er en stor årlig indsamlingsevent på TV 2 til fordel for Kræftens Bekæmpelse. Nøgleordene er HÅB og OPTIMISME – fokus på livet frem for døden. Logoet skulle kunne bruges til pins, og derfor var det vigtigt, at det føltes unisex. Blomsten er det ultimative tegn på liv og optimisme. Udråbstegnet er et opråb – nu gør vi det! Vi knækker den cancer!

KC_1-2

Nutramino

Som den første og største producent af proteinprodukter til sportsfolk i Danmark, havde Nutramino en stærk historie at formidle, men de trængte til en update, idet markedet havde forandret sig markant over de seneste år, og langt flere konkurrenter er kommet til.

N_stickers-2

Hello Nature

Visuel identitet for Hello Nature, som er specialiceret i særligt luftrensende planter og er ved at udvikle en digital løsning, som gør, at man kan kommunikere med sine planter via en sensor. Planter er meget mere end pynt. De renser luften for giftstoffer fra møbler, tæpper, maling o.a. Derfor skal vi allesammen have mange flere af dem i vores hjem – uanset om vi har grønne fingre eller ej.

HelloImage02-2

Letz Sushi

Letz Sushi vil oprigtigt gerne gøre noget godt for havet og fiskene. Det er både i fiskenes, vores og Letz Sushis interesse. For uden fisk – ingen sushi. Hos Letz Sushi handler det i høj grad om bæredygtigt og ansvarligt fiskeri. Dette er en fotoserie, som jeg har art directed til en kampagne for selvsamme.

LetzSushi_5-2

Carlsberg

I 2108 foregik FIFA World Cup i Rusland. Langt væk fra de danske fodboldfans, som gerne ville støtte landsholdet. Derfor bragte vi i samarbejde med Carlsberg – den officielle sponsor af landsholdet – smagen af Rusland direkte til de danske fans. Caviar lavet på øl..

Carlsberg_Caviar_LowRes_Mood-2
Scroll til toppen