Konkurrentanalyse til AdvokatWatch

Konkurrentanalyse af syv udvalgte advokatfirmaers hjemmesider, Marts 2019

Metode beskrivelse

De tre opgaver prioriteres af UserGap og Novicell.
­Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på -

  • ­Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt - er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
  • Godt design - er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil test-personerne bruge det pågældende advokatfirma?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?

Test-personerne gennemfører en benchmark af to advokatfirmaers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.

UserGap fjerner svar, der vurderes som useriøse, og undersøgelsen udvikles sammen med UX ekspert Kim Dolleris fra Novicell

Overordnet mål med analysen

Analysen skal kortlægge hvilken af syv udvalgte advokatfirmaers hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor.UserGap og Novicell udformer tre opgaver til test-personerne.

Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter et advokatfirma. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.

Køb adgang til analysen

Den samlede rapport med anbefalinger og præsentationsmøde kan tilkøbes for 4.995,- kr.

Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]

Erhvervsmæglere i analysen

Usergap-bruun-hjejle
Usergap-bechbruun-1
Usergap-gorrissen-federspiel
Usergap-kammeradvokaten
Usergap-kromann-reumert
Usergap-plesner
Usergap-dla-piper

Køb rapporten

Tilkøb den samlede rapport med anbefalinger og præsentationsmøde.
DKK 4.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.

Scroll to Top