Konkurrentanalyse til EnergiWatch

Konkurrent-analyse af 12 energi-selskaber

Metode beskrivelse

De fire opgaver prioriteres af UserGap og Novicell.
­Der måles på brugeroplevelsen af de fire opgaver, samt på

  • ­Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt - er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
  • Godt design - er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Om test-personerne vil bruge den pågældende bank
  • Om de vil overveje at skifte til den pågældende bank (inkl. relation til 'hvilken nuværende bank')
  • Hvilke dele af hjemmesiden, der var særligt gode (fritekst svar)

­UserGap udfører testen på 250 privatpersoner, som er +18 år i hele Danmark - og de svarer indledningsvis på, om de er kunde i en af de otte banker.

De vil ikke blive bedt om at udføre testen på deres nuværende bank.

Test-personerne gennemfører en benchmark af to bank-hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.

UserGap udvikler testen i samarbejde med UX-ekspert Kim Dolleris fra Novicell

Overordnet mål med analysen

Analysen skal kortlægge hvilken af otte udvalgte bankers hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor. Resultaterne vil blive offentliggjort i FinansWatch i april 2019.

UserGap og Novicell udformer fire opgaver til test-personerne. Det er fire opgaver, som en privatkunde typisk ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter en ny bank. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testpersoner bliver bedt om at sammenligne brugeroplevelsen på to bankers hjemmesider.

Køb adgang til analysen

Konkurrent-analysen er derfor en udvidet UserGap konkurrent-analyse, med tilknyttede anbefalinger fra Kim Dolleris, Novicell.

Konkurrent-analysen kan der købes adgang til for 5.995,- kr.

Den samme analyse + anbefalinger og præsentationsmøde (1 time) kan købes for 8.950 kr. (ex. moms).

Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til CEO i UserGap Thomas Kragh - [email protected]

Erhvervsmæglere i analysen

logo-danskebank
Usergap-nordea
Usergap-handelsbanken
Usergap-sydbank
Usergap-sparnord
Usergap-arbejdernes-landsbank
Kampagne, B2B
Hjemmeside redesign, 2018

Køb rapporten + UX-analyse

Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra Usergap CEO, Thomas Kragh

DKK 8.950,-

Køb rapporten

Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere

DKK 5.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.

Scroll til toppen