Lotte Rask

Lotte er specialist i
projekt-leader-campaigns-marketing,marketing-strategy,digital-projektleder-digital-project-lead,planning-and-strategy,product-owner-agile-team-leader,brand-strategy,film-and-video-production

jacobstaalbye

Om Lotte

Jeg er en resultatorienteret og stærk profil med mange års kommunikations- og marketingerfaring fra LEGO,
reklamebureauet NORD DDB, Kræftens Bekæmpelse og som selvstændig konsulent.
Jeg er en idérig person med et analytisk mindset og en innovativ tilgang til tingene. Det har altid været en drivkraft for
mig at skabe synlige resultater, så jeg går til alle opgaver med grundighed og professionalisme. Jeg trives med at tage
ansvar, træffer gerne beslutninger og udfordrer også gerne i stræben efter det bedste resultat.

Erfaring

Jeg har igennem årene arbejdet professionelt med mange typer af virksomheder og komplekse organisationer med politiske agendaer.
Jeg har stor erfaring med at sikre den fulde kunderejse fra strategi, koncept udvikling, go-to market planlægning,
branding, kampagne eksekvering, implementering samt løbende justering og opfølgning og naturligvis slut evaluering, så
vi alle sammen kan lære af den proces, vi har været igennem. Jeg har været med til at udvikle utallige nye koncepter
med udgangspunkt i kunderne, der enten skulle øge kendskab, etablere engagement eller konvertere til køb alt efter
hvad målsætningen og KPI’erne var. De senere år har fokus naturligvis været på de digitale muligheder – har arbejdet meget med SoMe også. Jeg har gennem alle årene og helt tilbage fra min tid på LEGO rejst en del i udlandet i forbindelse med film produktion og afholdelse af marketing konferencer.

Brancher

betting-and-gambling,health-care,media,retail,telco,b2c,finance,biler-and-transport-cars-and-transportation,offentlig-public,fmcg,sport-and-fritid-leasure

Arbejdsuge

40 timer

Erfaring

31 år

Timeløn

850 kr.

Kunde-case 1

Udvikling af implementering af ny kommunikations platform hos Kræftens Bekæmpelse på Støt Brysterne.
Støt Brysterne – fordi ingen bryster skal have kræft.
Leverede i 2019 det bedste indsamlings resultat i mange år.
Udviklede nye innovative løsninger som eks. at bundle det årlige støtte armbånd, så vi gik fra et til to armbånd i pakkerne og fik derfor vendt en negativ kurve. Mere synlighed i butik hvor købebeslutningen på støtte armbåndene træffes. Gik fra begrænset til ubegrænset spille tilladelse på Radio Nova samarbejdet og fordoblede indtægten.

Skærmbillede 2020-05-11 kl. 13.48.27

Skærmbillede 2020-05-11 kl. 13.48.27

Skærmbillede 2020-05-11 kl. 13.48.27

Skærmbillede 2020-05-11 kl. 13.48.27

Kunde-case 2

Har udarbejdet en del rapporter igennem tiderne – herunder årsrapporter flere år i træk for virksomheder som Novozymes og TDC.





Kunde-case 3

Har opstartet Cocio som ny nordisk kunde i DDB netværket og udarbejdet ny kommunikations platform “nothing but great taste” – herunder ny lancerings kampagne og nyt site.
Rolle: Kontaktchef

single.dk
single.dk
single.dk
single.dk

Kunde-case 4

Ansvarlig for Nordea – både den danske account og lead på det nordiske samarbejde – både i forhold til Nordea i de respektive lande og i forhold til de øvrige DDB kontorer.
Rolle: Kontaktchef

hercukles
hercukles
hercukles
hercukles

Case 5

hercukles
hercukles
hercukles
hercukles

Case 6

hercukles
hercukles
hercukles
hercukles

Tidligere
ansættelser

“1989 – 1997 – LEGO Overseas, marketing, Billund
1997 – 1999 Junckers Industrier, marketing, Køge
1999 – 2015 Nord DDB, Kontaktchef, Senior Projektleder, København
2015 – 2017 – Selvstændig Konsulent
2016 – Underviser DMJX
2017 – 2020 Kræftens Bekæmpelse, Kampagneansvarlig Støt Brysterne (største fundraising kampagne efter Knæk Cancer)
2020 – Selvstændig Konsulent”

Scroll til toppen