Konkurrentanalyse til Motor-magasinet

Kortlægge hvilken af 14 Bilmærkers hjemmesider, der opleves bedst, og hvorfor.

Metode beskrivelse

Konkurrenterne i branche-analysen, og 3 opgaver som test-personerne skal udføre på hjemmesiden vælges af UserGap, Novicell og Motor-magasinet

Der måles på brugeroplevelsen af opgave-løsningen, samt på:

  • Relevans - indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt - er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt - er det nemt at finde rundt
  • Godt design - er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil test-personerne bruge den pågældende hjemmeside?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden (fritekst svar)?

UserGap tester på +500 test-personer.

De gennemfører alle en benchmark af to selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge. Alle måles op imod alle.

UserGap kvalitest-tester for svarene, og undersøgelsen udvikles sammen med UX ekspert Svend Georg Jørgensen fra Novicell

Overordnet mål med analysen

Hjemmesider bliver målt på bruger-oplevelsen ved udførelse af 3 opgaver – relevante for online køb af rejser.

Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider og testen sammenligner, hvor godt "kunden" oplever hjemmesiderne - altså brugeroplevelsen.

Køb adgang til analysen

Den samlede rapport kan tilkøbes for 8.995,-kr. (ex.moms). Rapporten, præsentation samt anbefalinger til forbedringer fra UX ekspert Svend Georg Jørgensen, Novicell kan købes for ialt 11.995,- kr (ex.moms). Med rapporten følger:

  • Online rapport; med adgang til alle data/grafer/lagkage-diagrammer, bruger-kommentarer fra 100'vis af brugere
  • UX anbefalinger med baggrund i rapporten + gennemgang af jeres site, inkl. en teknisk benchmark-analyse. Dette gennemføres af Svend Georg Jørgensen, Novicell, som har gennemført mange lign. analyser
  • Begge kan præsenteres på møde hos jer

Analysen gennemføres i Marts/April 2020.

Spørgsmål til undersøgelsen kan rettes til Thomas Kragh - [email protected]

Bil-mærker der indgår i testen

citroen
ford
mercedes
Nissan-logo-500x431
Opel-logo-2009-1920x1080-1
800px-Tesla_Motors.svg
peugeot
Renault_logo
Skoda Logo
toyota
vw
bmw logo
jaguar logo
audi-logo-2

Køb rapporten + UX-analyse

UX anbefalinger med baggrund i rapporten samt gennemgang af jeres site. Dette inkluderer en teknisk benchmark-analyse. Gennemføres af Svend Georg Jørgensen, Novicell, der har gennemført mange lignende analyser.

DKK 11.995,-

Køb rapporten

Online rapport med adgang til alle data, grafer, lagkagediagrammer og bruger-kommentarer fra hundredevis af brugere

DKK 8.995,-

Spørgsmål eller brug for hjælp?

Rasmus Vittrup Halvor, CEO Bogreolen.dk (tidligere UserTribe), har bl.a. udviklet og testet online markedsføring som rådgiver og leder hos UserTribe, samt ved Bogreolen.dk. Han har rådgivet en række af de største danske og internationale virksomheder med test af bl.a. digital markedsføring og udvikling af digitale koncepter, og er specialiseret i at designe testen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, med fokus på at resultaterne er direkte implementerbare i det efterfølgende arbejde.

Scroll til toppen