Sidsel er specialist i koncept design  Art-Direction brandstrategi

SCH_2020

Om Sidsel

Jeg har 22 års erfaring fra reklamebranchen, hvor jeg primært har fokuseret på branding og visuel identitet inden for retail. Jeg har arbejdet med kunder som Magasin du Nord, Dyrberg/Kern, Pandora, Eva Solo, Royal Copenhagen, Føtex, IDEmøbler og Montana. Derudover har jeg en særlig forkærlighed for shoppingcentre, hvor jeg igennem Steen  Strøm har arbejdet med mere end 20 shoppingcentre i Skandinavien.

Jeg kommer med en stor passion for mit arbejde, positiv energi og lysten til at samarbejde om at skabe noget, der går lige i hjertet, bliver husket og gør en forskel. Verden er i konstant forandring og jeg gør derfor altid mit ypperste for at afsøge nye muligheder, følge forbrugernes adfærd, finde de rigtige indsigter og spotte nye trends.

På privatfronten er jeg vild med mærkelig kunst, litteratur der gør mig klogere, eksperimenterende mad, min have og min familie.

Profil

Jeg var Creative Lead i Steen & Strøms sammenlægning af mere end 20 skandinaviske Shoppingcentre. En strategi, der i sin enkelthed gik ud på, at skabe så mange synergier som muligt uden at hvert enkelt center mistede sit unikke særpræg. Strategien førte til at centrene blev inddelt i 4 katagorier: Citycentre, Nærcentre, Destinationscentre og Premium Brands.

Det betød udviklingen af overordnede koncepter og kampagner, der kunne tilpasses de lokale forhold. Processen involverede udvikling og strukturering af workflows, brandbooks samt opbygning af fælles image-, template- og assets-bank.

Et særligt fokus var en fælles SoMe strategi, hvor udviklingen af content understøttede medieplanen med sæsonrelaterede aktiviteter som eks. Valentines Day, konfirmation, påske, jul osv. samt formidlede trends og fashion highlights på en inspirerende og taktisk måde.

Derudover var jeg eksekverende Art Director på Field's, samt 6 City Shoppingcentre. Det involverede bla. photobriefs, storyboards samt styring af stylister, make-up artister, fotografer, billedbehandlere og postproduktion af film.

Erfaring

Aug 2018 - Juli 2020 / Senior Art Director / Liquidminds
Feb 2017 - Jul 2018 / Senior Art Director / Ogilvy
Apr 2016 - Jan 2017 /Freelance Senior Art Director / Holstcph
Sep 2010 - Mar 2016 / Senior Art Director / Yellow
Feb 2010 - Aug 2010 / Senior Art Director / Saatchi & Saatchi
Jun 2007 - Jan 2010 / Art Director / Yellow
Feb 2007 - May 2007 / Art Director / AdPeople
May 2002 - Jan 2007 / Art Director / Kunde & Co
Sep 1998 - Apr 2002 / Assistant Art Director / Marcom

Arbejdsuge

40 timer

Erfaring

20 år

Timeløn

1.000 kr

Fields

Fashion

Skærmbillede 2020-08-17 kl. 14.16.35
Skærmbillede 2020-08-17 kl. 14.16.50

Steen og Strøm

Skærmbillede 2020-08-17 kl. 14.17.42
Skærmbillede 2020-08-17 kl. 14.18.13

Fuze Tea

Aktivering i storcentre

Skærmbillede 2020-08-12 kl. 09.41.09

Kathrine besidder de klassiske, nødvendige Projektlederdyder; Hun har overblik, er struktureret og måske lidt stædig. Hun kender alle arbejdsgange fra den første spæde idé over design til eksekveringen, så hun ved, hvad der kan lade sig gøre. Og i Kathrines verden betyder det som udgangspunkt det meste. Det bedste Kathrine ved, er travlhed og masser af bolde i luften. Hun er en udpræget team player og stiller op som den første, hvis nogen har brug for hjælp. Aldrig bange for at smøge ærmerne op og tage fat.

Paul Hertz, Strategisk Direktør, Montodor

Scroll til toppen