Barsel i marketingafdelingen: Udfordring eller mulighed?
Af Claus Leinøe
Når en medarbejder går på barsel, er det en af de lykkeligste begivenheder i livet. Men for marketingafdelingen kan det også betyde, at en vigtig brik forsvinder i en periode. Med de nye barselsregler, der giver mænd ret til 11 ugers øremærket barsel, ser vi flere fædre end nogensinde før tage orlov – og det er fantastisk!
Men hvad betyder det for marketingafdelingen? Planlægning og ressourcestyring bliver en udfordring, og mange oplever, at kampagner og projekter kan miste momentum. Her kommer interim-løsninger som en oplagt mulighed. En interim marketing manager kan træde til hurtigt og sikre, at afdelingen fortsætter med at levere, mens medarbejderen nyder sin barsel.
Det kræver dog en ordentlig indsats at finde den helt rigtige barselsvikar. Man bør ikke forlade sig på en tilfældig søgning i sit netværk, men i stedet tage opgaven seriøst – også af respekt for den medarbejder, der går på barsel. Derfor kan det være en fordel at samarbejde med en professionel partner, som kan sikre, at der bliver fundet den helt rette profil.
Fordele ved at få en interim manager til et barselsvikariat:
- Problemfri overgang: En erfaren interim manager kan hurtigt sætte sig ind i opgaverne og fortsætte, hvor medarbejderen slap
- Nye perspektiver: En interim manager bringer ofte nye idéer og strategier, der kan løfte teamets resultater i perioden
- Skræddersyet løsning: Få lige præcis de kompetencer, der er brug for eller tilføj nye der kan supplere opgaverne
Hos Jelber hjælper vi virksomheder med at finde den helt rigtige interim manager, uanset om det er til barsel eller andre midlertidige behov. Vi har allerede hjulpet mange virksomheder med at dække vigtige stillinger under barsel, så både den nybagte forælder og teamet kan være helt trygge ved, at opgaverne er i gode hænder.
Kontakt os, hvis I vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at få dækket afdelingen ind under barslen – og sikre, at jeres marketingindsats ikke mister momentum.