
Interim CMO - Har du behov for marketing lederskab og fleksibilitet?
Af Claus Leinøe
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for at en Interim eller Fractional CMO kan være er en god strategisk løsning. Samtidigt er der mange dygtige profiler, som vil kunne tilføre både lederskab, fremdrift og fleksibilitet i en sådan rolle. Her er nogle situationer, hvor det kan være en fordel at hente en Interim CMO ind:
• Overgangsperioder: Når I står mellem to faste CMO’er og har brug for kontinuitet i marketingstrategien
• Skalering eller vækst: Når virksomheden går ind i en ny fase, f.eks. international ekspansion, et nyt marked eller et nyt produktområder og har brug for erfarent lederskab
• Turnaround eller krisehåndtering: Når marketingteamet har brug for en stærk leder til at drive nye initiativer og skabe hurtige resultater
• Specialprojekter: Når en specifik udfordring kræver en ekspert med brancheerfaring og et frisk perspektiv
• Basel eller sygdom: Når man forventeligt eller pludseligt står uden en leder for marketingteamet
En Interim CMO fra Jelbers netværk bringer:
• Hurtig værdi: De er erfarne og går direkte ind i rollen og leverer resultater fra dag ét
• Erfaring: Vi har profiler ikke kun med at lede marketingteams i førende virksomheder, men også med relevant brancheerfaring fra f.eks. retail og dagligvare, IT og teknologi, medier, telco mv.
• Fleksibilitet: Ingen langsigtede forpligtelser – kun præcis i den periode I har brug for, når I har brug for det
Når der er behov for at besætte en vigtig rolle er det afgørende at tage rekrutteringsprocessen alvorligt. Ræk ud, hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe.