
Vi møder stadig virksomheder, som ikke arbejder med freelancere i marketing.
Af Claus Leinøe
Det er få, og den gamle model med udelukkende interne ressourcer og bureauer fungerer selvfølgelig stadig. Men der er mange fordele, man går glip af ved ikke at have en mere blandet arbejdsstyrke:
• Fleksibilitet - Freelancere giver jer mulighed for at justere teamets størrelse efter projekternes omfang, så I kan skalere hurtigt op og ned efter behov
• Markant lavere pris - Freelancere er en langt mere kosteffektiv løsning end bureauer, hvor overheadomkostninger og faste priser naturligvis er højere
• Tættere samarbejde - Freelancere kan indgå i jeres team fysisk eller virtuelt og arbejde side om side med jer, hvilket skaber bedre integration og samarbejde
• Specialiseret viden - Freelancere bringer ofte nichekompetencer og erfaringer fra mange forskellige projekter, der kan tilføre ekstra værdi til jeres strategi
• Friske perspektiver - Freelancere kan tilføre ny inspiration og bringe best practices fra andre virksomheder og brancher, som kan løfte jeres marketingindsats
En blandet arbejdsstyrke kan altså være nøglen til mere smidige og omkostningseffektive marketingløsninger, hvor I altid har adgang til de rette kompetencer - præcis når I har brug for dem.
Ræk endeligt ud, hvis du vil vide mere om, hvordan vi hjælper førende virksomheder med nem adgang til de bedste freelance og Interim ressourcer.